Összes bejegyzés

Típusjelzés: MD-500E (369E)
Gyári szám: 0204E
Gyártás éve: 1986
Szolgálatba állítás: 1987
Szolgálat vége: 1998 - eladták külföldre
Előző lajstromjelek: -
Következő lajstromjelek: G-BXUR, G-OTDB, G-OOCS, G-KSWI (Egyesült Kir.)

Típusjelzés: MD-500E (369E)
Gyári szám: 0203E
Gyártás éve: 1986
Szolgálatba állítás: 1987
Szolgálat vége: 1993 - eladták külföldre
Előző lajstromjelek: -
Következő lajstromjelek: D-HUTE (Német o.)

Típusjelzés: Hughes 500E (369E)
Gyári szám: 0015E
Gyártás éve: 1983
Szolgálatba állítás: 1985
Szolgálat vége: 2005 - eladták külföldre
Előző lajstromjelek: SE-HNA
Következő lajstromjelek: G-MACE (Egyesült Kir.), SE-JNL (Svéd o.), G-MACE (Egyesült Kir.), SP-MLL (Lengyel o.)

Az 1980-as évek elején az akkori Mezőgazdasági És Élelmezésügyi Minisztérium Repülőgépes Szolgálatának (MÉM RSZ) szakemberei felvetették, hogy a közeljövőben esedékessé válhat a lassacskán kiöregedő Kamov KA-26-os helikopterek cseréje egy modernebb típusra. A vezetőség elgondolkodott a lengyel PZL-Swidnik MI-2-esek alkalmazásáról, és - mivel a...


Már az első helikopterek megalkotásakor rájöttek a mérnökök, hogy a hajtómű által megforgatott rotor igyekszik ellentétes irányban bepördíteni a géptörzset. A modellek és a számítások megmutatták, hogy ez a tendencia irányíthatatlanná és instabillá teszi a szerkezetet és a repülés igencsak életveszélyessé válhat. A forgatónyomaték ellensúlyozására...


A Hughes vállalat képviselői az 1970-es évek végén úgy határoztak, hogy modernizálják az 500D modellt. Az addigi jellegzetes gömbölyded orr-részt csúcsosabbra cserélték –ez lett a legszembetűnőbb jellegzetessége aztán a gépnek – valamint megnövelték a belső teret, csökkentették az első és a hátsó ülések közötti elválasztó fal magasságát. A...

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el